HOME

Vakantie Viëtnam dag 5

Met de trein arriveerden we erg vroeg in de ochtend in Hanoi, hij was dit keer wel op tijd. De vier mensen uit Singapore zagen we al snel en zij gingen naar hetzelfde restaurant als wij om te ontbijten. Heel gezellig. Om 7 uur ging ieders zijns weegs en wij gingen naar de bushalte om op de bus te stappen die ons naar Hai Phong zou brengen. Vandaaruit zouden we met de snelle ferryboot naar Cat Ba eiland. Dat ging allemaal prima, het was een redelijk lange reis. Zo'n vier uur. Met nog de hele middag voor ons hadden we er zin in om het eiland te gaan verkennen. Eerst inchecken maar. Harriët vraagt vriendelijk aan de man bij het hotel waar we geboekt hadden, of hij wist dat we kwamen. Hij begreep er echt niets van! Ze liet hem het telefoonnummer zien van het hotel en trachtte uit te leggen dat we een kamer hadden geboekt bij de Engels sprekende eigenaar. Dit was hem duidelijk niet! Maar hij had een oplossing, hij ging wel even bellen. Uiteindelijk moesten wij met de eigenaar praten en kregen te horen dat er de hele middag geen electriciteit zou zijn, dus geen warme douche. Ja, na 7 uur zeker! Rugzak boven neergezet en maar even op verkenning uit. Een heel mooi haventje met prachtig gekleurde bootjes, die allemaal dezelfde verf hadden gebruikt, waarschijnlijk aan elkaar hadden doorgegeven. (Harriët) We moesten toch bedenken wat we gingen doen, laten we eerst maar wat eten. We kwamen terecht bij de favoriet van de Lonely Planet. Stinken! Rioollucht. Bllll. We hebben er toch wat gegeten. Heel dom! We hadden beter wat anders kunnen gaan zoeken. En toen begon het ook nog te regenen! Harriët hield haar adem in, ze had mij al vaker meegemaakt als het regende. Geen succes. Maar ja, gelukkig worden we allemaal ouder en soms ook wat wijzer. We hebben gauw een poncho gekocht en onder de palmboom staan wachten tot het ergste voorbij was.

Regenachtig. En regenachtig.
En heel veel regen!!! En nog meer regen! Blllll.
Het is er wel mooi. Toch even proberen, het werkt niet, te moeilijk en te laag.

Ga naar top

Het enige wat we nu konden doen was gewoon op een overdekt terras gaan zitten (echt een straf!) en er het beste van maken. We kwamen de twee Italiaanse mensen tegen die bij ons in de bus hadden gezeten en we hadden een heel gezellige middag. Het weer werd op een gegeven moment wel wat beter maar het hield niet echt over. We besloten dan ook om de volgende dag met een langzame boot een rechtstreekse tocht door Halong Bay te maken en dan terug te gaan naar Hanoi.

's Avonds hebben we toch nog een kleine wandeling kunnen maken, lekker een wijntje gedronken, kletsen, kletsen, kletsen, niet te geloven hoe goed wij samen kunnen kletsen en daarna lekker gegeten. Daar ontmoetten we de twee Franse vriendinnen die we 's middags ook al tegen waren gekomen. Ook heel gezellig. Nog even douchen, lekker warm, nou, nee, toch niet echt! En genieten van het mooie uitzicht vanuit onze kamer.